mercredi 3 novembre 2010

Doppelganger

Egiptenii îi spuneau "ka". Irlandezii "fecht". Germanii "Doppelganger". Alţii, alter ego. Sosie... Au intrat în folclor, au devenit mici entităţi energetice malefice. Geamănul cel rău. Domnul Hyde. Ni se uită peste umăr. Uneori râde silenţios. Alteori se strâmbă. E umbra noastră. Folclorul unora spune că dacă-l surprinzi cu coada ochiului, sau dacă-l vezi în oglindă, sfârşitul ţi-e aproape.
...L-aş pune la treabă, dacă aş şti cu siguranţă că fiecare dintre noi avem câte unul. Pe-al meu l-aş pune să suporte în locul meu toate tristeţile şi dezamăgirile. Să-i plouă lui în suflet. Să-l zgârie pe el pe retină umilinţa. Cenuşiul cerului fără soare. Zilele monotone ca burniţa. Să suporte el nedreptăţile. Exagerările. Frustrările. Îndoiala. Invidiile. Neputinţa.
Violenţa unei lumi care n-are nevoie de atât de mult negru ca să trăiască în alb.

3 commentaires:

La Rose Jaune a dit…

n-ar fi rau sa fie asa... uneori este greu pentru "cel bun" din noi sa duca totul de unul singur...

Liviu Vacariu a dit…

Imediat cum am citit acest cuvint mi-am zis ca suna foarta urit si cu siguranta nu este un nume de floare. Suna atit de urit pe cit este in (i)realitate. Eu as face cu el terapie prin frumos, iar primul pas ar fi sa-i schimb numele - Doppelagaga. I-as arata toate lucrurile frumoase din lumea asta. As incerca sa-l schimb. Cu cuvintele este atit de usor. Din pacate nu traim intr-o lume de cuvinte, astfel incit numele si obiceiul asociat lui vor ramine aceleasi mereu.

Tasha a dit…

Ei,da si eu as face la fel ca tine daca s-ar putea,pana una alta incerc sa pasesc cu curaj mai departe,nu vreau sa-mi vad inca umbra...:)