vendredi 3 juin 2011

Calatrava, portocalii şi mandarinii (Spania, partea a III-a)

      Una dintre cele 12 munci ale lui Hercule era să culeagă merele de aur din Grădina Hesperidelor. Merele de aur erau de fapt portocale. Culoarea lor a impresionat până şi zeii. Portocalul dulce şi mandarinul provin din China. În Europa, în mod paradoxal, portocalul şi mandarinul pătrund prin sec. al XVI-lea, după descoperirea drumului Indiilor prin sudul Africii. Treptat, portocalii ajung în Spania, unde Comunitatea Valenciană devine principalul producător din Europa.

      ... Noi i-am revăzut ca pe arbori ornamentali, sau livezi în plin rod, senini şi generoşi, aşteptând să fie admiraţi sau culeşi.

     ...În ceea ce-l priveşte pe Santiago Calatrava, un alt nume senzaţional din arhitectura spaniolă, nu mai e nevoie să-l prezint eu. O fac de la sine imaginile Cetăţii Ştiinţei şi Artelor din Valencia. Acvariul în formă de nufăr, Muzeul Ştiinţei în formă de schelet de dinozaur, Hemisfera în formă de ochi, podul elansat sau grădinile suspendate de unde se vede uriaşul complex, pe o suprafaţă de 350.000 de metri pătraţi.







Evident, n-am reuşit decât să pătrundem în acvariu şi în muzeul ştiinţei. Ca să ne putem bucura de unicitatea complexului, ne-ar mai fi trebuit cel puţin vreo două zile suplimentare, în linişte, pe îndelete. Şi poate, într-o lume ideală, într-o vizită privată, fără nimeni altcineva, în tăcere, fascinaţi de îndrăzneala şi frumuseţea minţii umane.

1 commentaire:

Tasha a dit…

Ce imagini grozave!!! waw!!! ce mi-as fi dorit si eu sa le vad! dar ma multumesc ca le-am vazut prin ochii tai, arata super...iar portocalii cu fructele superbe,mi-a facut sa-mi ploua in gura! se poate ma tres chere sa-mi faci una ca asta? ;)